יוגה ערבה
שיעורי היוגה הקבוצתיים בנויים בצורה מאוזנת ומתאימים ליכולת האישית של כל אחד ואחת. כמו השיעורים האישיים גם הם משלבים תרגילי פלדנקרייז, תנוחות יוגה, תרגילי נשימה, ריכוז, הרפיה, מדיטציה ומודעות.
אני מאמינה מתוך ההתנסות האישית שלי, שעל המתרגל להיות משוחרר ממוטיבציה ומהצורך להשגת יעדים, גם כאשר הוא בקבוצה. בחבצלת המדבר אנו מתרגלים יוגה בנחת, עם חיוך פנימי (אננדה), מתוך שביעות רצון מעצם ההוויה.
סוד כוחה של היוגה הוא דווקא ההרפיה ולא המאמץ – כשמרפים הדברים קורים מעצמם…

  • תרגילי הפלדנקרייז מגמישים את הגוף ומשכללים את טווח התנועה
  • תנוחות היוגה – מותחות, מחזקות ומפעילות את כל הגוף ,משפרות את היציבה, האסנות יוצרות לחץ על מרכזים אנרגטיים המאפשרים לאנרגיה לזרום בחופשיות בגוף. כל תנוחה טומנת בחובה תועלת גופנית ונפשית. כשהאנרגיה זורמת בחופשיות בגוף, אנחנו בריאים ומאוזנים יותר.
  • נשימות – הנשימה היא הפעולה הביולוגית החשובה ביותר של האדם, כל פעולה בגוף קשורה באופן הדוק לנשימה. תרגול הנשימות מחזק את המערכת החיסונית, מסלק רעלים מהגוף ומגביר את רמת האנרגיה והחיוניות בגוף, מרחיב את הקיבולת של הנשימה בריאות, משפר את זרימת הדם, מעשיר את הדם ומכאן את התאים והרקמות בחמצן. מגביר את יכולת הריכוז השקט והאיזון הפנימי.
  • ריכוז – הוא העקרון החשוב והקשה ביותר לשיפור ,כיוון שהוא קשור לשליטה בהכרה. כשההכרה שקטה (דוגמת האגם והירח) אנו מצליחים לממש את מלוא הפוטנציאל שלנו.
  • הרפייה – מטרת ההרפיה להביא את האדם למנוחה מושלמת לגוף ולנפש. הרפייה היא כלי הכרחי בכל תהליך של ריפוי. היא מאטה ומסדירה את פעילות הלב, מאזנת את פעילות מערכת העצבים, הנשימה, השרירים והמערכת האנרגטית.
  • מדיטציה – התבוננות שקטה… נטולת שיפוטים של טוב ורע, התבוננות במציאות כפי שהיא בכאן ועכשיו, משקיטה את זרם המחשבות ומחברת אותנו לאני האמיתי. מפזרת את מסך האשלייה ומאפשרת לנו לראות את הדברים כפי שהם באמת.